Sørgetid

Jeg vandrer i blinde. Ingen ord eller kærtegn kan lindre den altomsluttende, kvælende og sorte sorg, der tynger mig i knæ. MIN MOR ER DØD. Min krop og mit hjerte er i gang med at erkende den svimlende dybde af ordene "aldrig mere".

Jeg finder ingen trøst eller lindring ved noget. Min smerte er ved at sluge mig op og jeg bryder ud i krampegråd mange gange om dagen. Mine børn har ferie, men jeg kan slet ikke være der for dem. De larmer, kræver mig, prøver min tålmodighed af, insisterer, lever og føles intimiderende på min sorg. Jeg kan ikke rumme dem i disse dage. Sorgen er kvælende.

Jeg ligger i min seng og græder så snot og tårer gennemvæder min pude, men gråden bringer ingen lindring for den brændende smerte i mit indre. Min elskede mor er død.

Der er ferie og det 10 dage siden min mor døde. Jeg har læst alle hendes sms´er til mig i dag. Jeg har gemt samtlige 66 af dem. Jeg værdsætter dem højere end højest og græder højere end højest, når jeg læser dem. Smerten sidder lige midt i solar plexus og slår som en hammer. Jeg græder og forstår ikke, at man kan komme ud af sådan en sorg.

Min mor elskede roser. Jeg ser på mine smukke røde roser i haven og græder igen. Jeg hører min mor allevegne.

At miste det menneske, der gav mig liv og som elskede mig betingelsesløst på sin egen måde er DØD. Ingen vil nogensinde kunne elske mig sådan igen. Ingen vil kunne elske mine børn som min mor gjorde. I sine børnebørns fødsel fandt vi en vej igen - sammen. Vi elskede dem højere end livet.

Mine kinder brænder af rødme p.g.a gråden. Mine øjne plages af en heftig øjenbetændelse. Jeg magter ikke meget. Min mand laver det meste, men i dag har jeg skullet pakke tøj til 3 børn til 5 dage i et badeland. Det har været en uoverkommelig og hård opgave. Jeg har vrisset af mine børn og brudt sammen i krampegråd efterfølgende. Jeg kan slet ikke styre det og følelsen af manglende kontrol er ubehagelig og skræmmende. Jeg vil ikke snakke med mange. Orker ikke at høre om noget fordi min sorg fylder hver fiber i min krop.

Hvis du er derude et sted, Gud, så giv mig lidt lindring og stryg mit forpinte hjerte.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...