Dag 4 efter min mors død

Jeg opdagede i morges, at jeg pludselig har fået en masse læsere uden jeg helt kan gennemskue, hvor de kom fra. Jeg opdagede også de mange kommetnarer søde mennesker har lagt til mig.

Tak af hjertet!

Jeg læste jeres kommentarer og forstod, at jeg ikke er alene. Nogle af jer opfordrer jer til at kontakte jer. Hvor er I søde. Det vil jeg meget gerne. Jeg kan mærke et enormt behov for at dele dette med nogen, der har prøvet det.

I aftes havde jeg besøg af min nære veninde. Vi gik en lang tur i den lyse sommeraften. Solen var så smuk mellem træerne og jeg kunne mærke, at min mor var lige ved. Vi talte længe. Om sorgen. Smerten. Håbløsheden. Glæden. Troen på Gud. Hun har prøvet det hele før, desværre. Jeg gik og gik og gik. Over 6 km. Så jeg var træt, da jeg kom hjem. Vi drak kaffe, masser af kaffe og klokken 1 gik hun hjem.

Jeg kravlede i seng og græd igen under min mands armhule.

Min ældste søn har haft travlt med alverdens planer. Det er hans måde at holde sorgen lidt på afstand. Men jeg kan se sorgen i hans øjne og vi giver mange knusere i denne tid. Uden ord. Min elskede lille store dreng, som er højere end jeg, er ramt af en stor, stor sorg. Jeg kan selv huske sorgen da min mormor døde af KOL da jeg var 8 år - for præcis 30 år siden. Jeg har lovet min søn, at jeg ikke har tænkt mig at dø af samme sygdom om 30 år.

I dag bliver svær. Min anden elskede dreng på 9 år kommer hjem fra ferie. Han skal vide, at hans mormor er død. Han mistede sin farfar for et halvt år siden og han reagerede voldsomt. Han var ikke særligt knyttet til sin farfar, så jeg ved, at han reagerer heftigt denne gang. Tabet af hans mormor er en katastrofe for ham. Jeg prøver at ruste mig til det samtidigt med, at jeg skal finde kræfter til at pynte det lokale, hvor vi skal være i morgen.

Jeg har ikke grædt endnu - i dag, men jeg har stadig en voldsom kvalme og mavepine.

Min mands søster kommer i dag. Hun har taget fri nogle dage for at være hos os. Det er jeg meget glad og taknemlig for.

I morgen skal min mor bisættes. Det er bare løgn, er det. Jeg vil have dig igen, moarrr.....

3 kommentarer:

Godte sagde ...

De kommer fra Marens blog. Du har skrevet en kommentar hos hende og så har hun skrevet om din blog her:
http://marenuthaug.wordpress.com/2011/07/11/en-anden-slags-blog/

Pas på dig selv i denne tid.

Anonym sagde ...

Og læserne kommer fra www.snakomkol.dk hvor der er et link til din blog :-)

Prophecy sagde ...

Jeg fandt dig via Maren. Samme dag som jeg havde været til lungeundersøgelse med min mor, der er ryger gennem et langt liv. Vi starter processen nu tror jeg.....så jeg følger dig. Kh Prophecy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...