Tillykke med fødselsdagen, kære mor

Det er det smukkeste vejr. Solen skinner og jeg har det faktisk langt bedre i dag end jeg havde forventet. Jeg havde allieret mig med, at mine 2 mindste ikke er hjemme i dag. Min mand holder en fridag med mig og jeg havde regnet med, at jeg absolut ikke var til noget som helst, men det er jeg faktisk.

Jeg tog kørekort for 5 år siden og har ikke brugt det siden - fordi jeg dengang som nu - var bange for at køre bil. Men NU skal jeg i gang igen for vores hverdag kræver det af logistiske hensyn, så jeg havde booket en dobbelt køretime i morges - for første gang i 5 år. Jeg var dødnervøs, men havde sovet godt i nat. Det gik langt, langt bedre end jeg havde forestillet mig. Jeg kunne sagtens finde koblingspunktet, indstille gearene og kunne mærke, at jeg hurtigt fik styr at køre selve bilen. Jeg var både på de store veje, ringvejene og så øvede vi lidt parallelparkering. Der er til gengæld noget mere at lære der vil jeg så sige.....

Det er dejligt at kunne overkomme dette og blive positivt overrasket på en måde jeg slet ikke havde forventet. Tro og mærke, at kræfterne er ved at komme tilbage. At livet godt kan gå videre på trods af sådan en stor sorg, som det er at miste sin mor. Det er svært at have mistet. Jeg tror kun at tabet af mine børn eller min mand vil føles værre. Mine 3 dejlige unger.

Jeg skal på kirkegården i dag. Jeg håber, at det går nogenlunde uden at jeg bliver alt for ked af det. I morgen skal jeg til Lego world sammen med mine drenge, en veninde og hendes 2 drenge.

I dag er det en død kvindes fødselsdag. Det er min mors. Jeg må gå den lange og tunge vej til kirkegården, selvom jeg allerhelst ville have fejret hendes fødselsdag i levende live. Sådan blev det ikke. Det giver tårer på min kind, men det er sikkert også i orden.....

Tillykke med fødselsdagen, mor!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...