Efteråret starter uden dig mor

Det er tydeligt begyndende efterår. Når jeg cykler på arbejde om morgenen er det koldt, men dejligt. Jeg har 4 km til arbejde og det er med til at friske mig lidt op, klare tankerne og forberede mig mentalt på dagen, der kommer.

Disse pusterum er nødvendige. Jeg glemmer flere aftaler både på arbejde og privat. Det har heldigvis ikke været noget alvorligt, men det er et tegn på, at jeg stadig er meget påvirket.

I går var det valg. En ny æra begynder. Denne blog skal ikke behandle politiske emner, men jeg ved, at det vil have glædet min mor at konstatere, at Danmark fik en rød regering i går.

Sådan er der så meget. Livet fortsætter uden min mor. Nogle dage er det helt ubærligt og andre dage er det til at holde ud. Efterårets blade er begyndt at blæse af træerne.

Jeg er begyndt at kunne rumme, i sær min mellemste søns, heftige sorg. Han har flere søndag aftener, hvor han græder af sorg og tænker mange dystre tanker. Jeg er begyndt at kunne trøste ham uden at føle mig kvalt i min egen sorg. Ellers har det været min mand, der har været hos ham. Jeg ved godt, at det lyder frygteligt, men jeg har haft så svært ved at rumme andres sorg end min egen. Den er så altomsluttende og selvom jeg kognitivt forsøger at nedtone den, er det meget svært.

Min svigermors mand har fået kræft. Jeg er selv blevet alvorligt syg, men det skal ikke være bloggens omdrejningspunkt, selvom det har en stor indflydelse på mit liv og dagligdag. Jeg kan se, at min blog har mange læsere, så jeg håber, at I, der læser med og måske også har mistet en forælder, ved at I er helt normale, hvis I har haft så heftige reaktioner på jeres sorg som jeg har haft og har.

Denne intense sorgperiode har haft en anden særdeles forunderlig sideeffekt. Jeg er i så intensiv kontakt med min sorg og følelser, at det også har betydet en intensiv øgning af mit seksuelle behov og min mand og jeg har i denne periode sex som da vi var helt unge. Det er virkelig mærkeligt og jeg kan tænke, at jeg godt nok er underlig, men på den anden side, er det jo ikke det værste, der kan ske.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...