Du kan Hyle eller Handle

En klog kvinde sagde fornylig til mig, at vi har to valg, når livet byder på vanskeligheder. Vi kan Hyle eller Handle.


Et ekstensielt og vigtigt faktum nedskrevet i 2 korte udsagnsord.

Jeg prøver vitterligt at gøre det sidste. At Handle. Jeg handler hele tiden. Jeg forsøger at Handle mig ud af sorgen, være i den gøre plads, håndtere livets andre mange og hårde krav. Jeg har store problemer med min mellemste søns trivsel i skolen i øjeblikket. Hans klasse har 4 drenge med vidtgående behov, der betyder, at de er voldsomt udadreagerende, uforudsigelige og støjende i timen. Klassen har kun 8 drenge, så der er ikke mange "normale" i den. Min søn trives ikke i skolen. Der har været mange grimme episoder i form af overgreb fra de 2 udadreagerende drenge. Klasselærerne, ja der er to lærere på i hele undervisningssituationen, gør hvad de kan. De er både dygtige og kompetente, men de har simpelthen en opgave, som de ikke kan gabe over.

Derfor er og har der været fokus på at Handle. Tage kontakt til lærere, forældre til de involverede børn med svingende succes, kontakt til skolelederen og kontakt til lærerne igen.

Handle. Handle. Handle.

Men det kræver altså en lille tilladelse til at Hyle, når jeg ligger i min seng om natten og vågner med koldsved på panden ved tanken om, hvad der sker i skolen næste dag. Når jeg er færdig med at Hyle prøver jeg at tørre øjnene og sove videre.

Fordi næste dag kræver også, at jeg kan Handle. Handle. Handle.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...