Falder vi i Levende Hænder

når vi dør?

Levende Hænder


Tungt er dit åndedrag


Tungt og vi erkender



Livet skal slutte så ungt


Men vi tror du falder i levende hænder




Tæt på dit sidste minut


Dine muskler spænder


Alle kan se det er slut


Men vi tror du falder i levende hænder




Ingen kan nå dig mer'


Her står dine venner


Hjælpeløst ser vi det sker


Men vi tror du falder i levende hænder






Udenfor alle ord


Og de tanker vi sender


Afgrunden er så stor


Men vi tror at du falder i levende hænder




Stumme og bange fordi


Dit livlys forbrænder


Og lidt er det hele forbi


Men vi tror du falder i levende hænder




Johannes Møllehave

Gør vi det mor? Hvordan oplever du mon disse timer, hvor du svækkes time for time? Du virker ikke bange, men meget fredfyldt. Sidste gang du var ved at dø havde du haft flere nær-dødsoplevelser. Er det også sådan denne gang? Jeg vil så gerne tro, men er alligevel fyldt med tvivl. For hvorfor skal du dø nu? Du er ikke engang 60 år gammel. Du ville jo så gerne opleve min ældste søns konfirmation om lidt over 2 år. Jeg ville så gerne, at du var med, mor. Jeg græder nu ved tanken om at skulle fortælle ham, at hans elskede mormor ikke er mere. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu. Det gør ondt. Langt ind i min inderste sjæl.

e

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...