Om den sidste dag i et helt år uden min mor

Julen kom og gik. Julen var en tid, hvor jeg havde enkelte stunder af dyb savn over min mor. Enkelte stunder, når fragmenter af lys, musik, stemning, lugte eller andet udefinerligt fik mindet om min mor til at stå knivskarpt.

Det var dejligt at have min svigermor her i 3 dage til en skøn hjælp. Desværre var julen også fuld af sygdom. Begge drenge havde været syge hele ugen op til jul og jeg var syg juledag og 1. juledag med en utrolig grim hoste, feber og hovedpine, der holdt mig vågen meget af natten. Nu går det bedre med forkølelsen, men der kommer stadig nogle grimme hosteanfald.

I morgen starter den sidste dag i dette år og jeg vil da være meget tæt på at tage fat på det andet nye hele år, hvor min mor aldrig vil være en aktiv del andet end i mine minder, tanker og refleksioner. Min ældste søn skal konfirmeres i år. Min mor vil mangle så frygteligt den dag. Hun ville så gerne have været med.

 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...