Om at gå den 3. jul i møde uden min elskede mor

LIGE om lidt er det jul igen. Det bliver den 3. jul uden min mor. For 2 år siden havde jeg det ganske hæsligt i disse måneder. Jeg har siddet og læst tilbage i de indlæg som er skrevet for nøjagtigt 2 år siden, nemlig i oktober 2011.

Det er trist læsning og jeg kan mærke klumpen i halsen over at læse, hvor dårligt jeg havde det efter min mors død. Det var virkelig et svært efterår. Vi skulle være alene juleaften og alle minder og traditioner var sat ud af spil fordi min mor var død. Vi havde i de sidste 3-5 år inden min mor døde altid haft en utrolig hyggelig 1. juledag sammen, hvor vi bestilte mad udefra. Ungerne hyggede sig og det var en hyggelig og rolig dag hvor der var focus på ro og stilhed.

Jeg kan huske, hvor meget jeg græd over at læse den sms min mor havde skrevet til mig året før igen om 1. juledag. Det føltes bogstaveligt talt som om mit hjerte blev revet ud. Bare at tænke på det igen kan få et par tårer frem i min øjenkrog netop nu, men jeg græder ikke som dengang for 2 år siden, hvor jeg følte, at livet og verden var gået i stå og jeg anede ikke hvordan jeg skulle leve videre. MEN jeg kom videre og igennem det.

I dag ved jeg, at jeg aldrig kommer mig over min mors død. Det er simpelthen ikke muligt, MEN jeg ved, at det med tiden bliver lettere at leve med. Det gør det. Til jer, der læser med, så vid, at det bliver bedre. Det lover jeg. Det bliver muligt at smile og glædes over livet igen side om side med savnet af en elsket mor. Måske er det også lettere fordi jeg er fuldstændig overbevist om, at jeg kommer til at se min mor igen. Det er jeg slet ikke i tvivl om.

Denne oktober - 2 år efter min mors død - har jeg det langt bedre. Jeg prøver at fokusere på træning, gode oplevelser, vægttab, balance mellem sjæl og krop og skabe nye gode relationer i mit liv. Der er nye spirende venskaber på vej blandt super dejlige, kloge og skønne kvinder i mit liv. I dag skal jeg også træne og hold op, hvor giver den slags hård træning et velfortjent adrenalin løft. Nedenfor har jeg linket til 4 af de indlæg jeg skrev i oktober 2011, hvor jeg var så frygtelig ramt af sorg og så ked af det...


Den ærlige beretning om den første jul med en stendød mor

Skrevet oktober 2011 -  90 dage uden min elskede mor

Skrevet oktober 2011 -  En lørdag fuld af tung sorg og mange triste tanker

Skrevet oktober 2011 -  Et lys for min mor i kirken

Skrevet oktober 2011 - Gråden er stadig min faste følgesvend


 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...