Om at fokusere på træning og flere positive tanker efter en mors død

Dette indlæg handler om at træne som en gal. Træne som en gal for at blive helt slank, komme de negative tanker kvit og forsøge at gøre op med sig selv, hvad man gør, når man faktisk erkender, at man igennem lang tid har følt sig overset og svigtet af en person, jeg troede var i min nærmeste kreds.


Jeg er blevet bidt af en gal træning. Jeg laver hård spinning, vægttræning og træner på cross traineren. I løbet af de sidste 5 år er der røget 20-25 kg for meget på sidebenene. Min mors lange sygdomsperiode, dødsfaldet, kampen for at overleve og blive et helt menneske igen samt en lang række andre undskyldninger har gjort, at jeg har spist mere end hvad godt er. Jeg har fået analyseret hvor mine svage perioder ligger i løbet af dagen og hvor jeg har mine faldgruber. Min alvorlige sygdom har gjort noget ved min erkendelse og motivation for at gøre noget ved det. Jeg MÅ og SKAL tabe mig for at undgå tilbagefald eller for tidlig død. Selvom jeg til tider synes at livet er hårdt ja, så elsker jeg at leve. Jeg er glad for livet og ønsker at være her så længe som muligt.

Jeg er derfor meget motiveret for at komme kiloene til livs. Der er 2 måneder til jul. Jeg håber at være blevet 5-7 kg lettere på det tidspunkt. Sikke en lettelse det vil være at få mindre bryster og ikke mindst mulighed for at købe noget af alt det lækre tøj jeg undgår i øjeblikket.

Jeg er i øjeblikket meget skuffet og vred på en person, som jeg har betragtet som en nær og tæt person i mange år. Sådan forholder det sig ikke længere. I løbet af den sidste uge har jeg pludselig set det jeg burde havde indset for lang tid siden. Det er en overvældende følelse og jeg har svært ved at sove om natten af ren og skær bitterhed og tankemylder omkring det. Derfor er træning sådan et godt middel til at få det bedre og det satser jeg på at jeg skal i løbet af de næste uger. Jeg skal også finde ud af hvad jeg skal gøre og hvor jeg bedst muligt parkerer mine følelser, accepterer dem og kommer videre så jeg ikke bliver så bitter indvendig. Der er så mange dejlige mennesker i mit liv og jeg må derfor fokusere og prioritere dem og ikke mindst mig selv det næste halve år så jeg kan få smidt nogle kilo og gøre både mit fysiske og mit psykiske velbefindende noget godt.


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...